دکتر بابایی کارنامی با اشاره به اینکه رتبه بندی یکی از اصلی ترین فرایندها در نظام مدیریت منابع انسانی است بیان داشت: نظامهای شغلی یا شغل محورند یا شاغل محور. وزارت آموزش و پرورش شغل محوراست و طبق آن کسانی به این حیطه ورود میکنند که مجهز به صلاحیتهای تعیین شده باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.
وی افزود: دو دسته صلاحیت بدو ورود به حرفه و دوم حین خدمت و ارتقای مستمر فرایندها داریم که یا برنامه ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو اتفاق بیفتد.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش، دستگاهی گسترده است و برنامه ریزی به تنهایی در جایگاه خود کافی نیست و باید انگیزههای درونی نیز ایجاد شود، گفت: نقطه آغاز رتبه بندی مجهز شدن به این تواناییها و نقطه پایانی آن ارتقای کیفیت است.
دکتر بابایی کارنامی با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان تشکلها با رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: در این جلسه، بحثهای متعددی درباره رتبهبندی معلمان مطرح شد و مقرر شد که رتبهبندی معلمان اجرا شده در سال ٩٨، در احکام سال ۹۹ احیا شود.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه در رتبهبندی معلمان ۵ گروه پیشبینی شده است، گفت: به هر پنج گروه در رتبهبندی یعنی مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی، رقم رتبهبندی تعلق میگیرد اما بهگونهای که بیشترین سهم را گروههای بالاتر یعنی خبره و عالی بهرهمند شوند.
دکتر بابایی کارنامی در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی اظهار کرد: تصویب این طرح در مجلس برای معلمانی بود که سالها در شرایط سخت و بدون هیچ گونه کم کاری با تمام وجود به معلمی پرداختند و این تصمیم در جهت حمایت از این افراد بود.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم گفت: در آخرین تغییرات طرح تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمولان طرح به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست حق التدریسیها، پیش دبستانیها، جاماندگان و مشمولان تبصره ۱۷ قانون مصوبه سال ۹۴ میشوند و دسته دوم آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه سال ۹۵ مجلس هستند، برای گروه اول مصوب شد که با آموزش و آزمون پس از آموزش از همان متون آموزش داده شده از سال دوم برنامه تا انتهای قانون برنامه ششم مشمولان طرح، جذب و مشغول به کار شوند و برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز مصوب شد این افراد به شکل تجمیعی (بالای دو نفر) و مستمر(مشغول به کار از سال ۹۲) با آزمون داخلی همانند دسته اول از سال دوم برنامه تا انتهای برنامه ششم مشغول به کار شوند.
دکتر بابایی کارنامی افزود: معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی سالها با حداقل حقوق و دستمزد در سختترین و محرومترین مناطق کشور صادقانه و با عشق و علاقه مشغول کار بودند و هرگز به علت کمبودها و محرومیتها کم کاری نداشتند.
منبع: سکان نیوز